وقتی برای اولین بار سوار ماشین می شوید تا با آن رانندگی کنید ، چه کاری انجام می دهید؟ صندلی را طوری تنظیم می کنید که بتوانید به پدال ها برسید و جاده را به راحتی ببینید و همچنین احساس راحتی کنید. آینه ها را حرکت می دهید تا مطمئن شوید یک خط دید واضح در پشت خود دارید و به هر دو طرف. اکثر اتومبیل ها به شما امکان می دهند تا موقعیت سر و ارتفاع کمربند ایمنی را از روی شانه خود نیز تغییر دهید. این سفارشی سازی ها رانندگی را ایمن تر و راحت تر می کنند. هنگامی که از خانه کار می کنید ، انجام تنظیمات مشابه مهم است.

اگر به دلیل ویروس جدید کرونا ، تازه کار در خانه را شروع کرده اید ، می توانید با چند نکته ارگونومیک فضای کار خود را طوری تنظیم کنید که ایمن و راحت باشد. با این کار احتمال آسیب دیدگی شما کاهش می یابد و راحتی شما افزایش می یابد ، همه اینها به شما کمک می کند تا مثمر ثمر باشید.

نیازی نیست بسته ای را روی صندلی مخصوص خرج کنید. صندلی اداری مناسب به برخی افراد کمک خواهد کرد ، اما همچنین باید در مورد نحوه برخورد پاها به زمین ، خم شدن مچ دست هنگام تایپ یا موس و سایر عوامل فکر کنید. بسیاری از این تنظیمات را می توانید با استفاده از وسایل اطراف خانه یا خریدهای ارزان انجام دهید.

با آنچه که دارید انجام دهید

برای یادگیری نحوه راه اندازی دفتر کار ارگونومیک در من ، با آلن هج ، استاد برجسته دانشگاه کرنل در بخش طراحی و تجزیه و تحلیل محیط زیست صحبت کردم.

او پرسید که از چه نوع تنظیماتی در دفتر خانه ام استفاده می کنم ، و من با خجالت اعتراف کردم که احتمالاً در موقعیت وحشتناکی قرار دارم. من تازه به یک آپارتمان جدید نقل مکان کرده بودم و چیزی بیش از یک لپ تاپ روی میز آشپزخانه با صندلی پشتی راست نداشتم. “اگر اینطور شود که وقتی روی آن صندلی می نشینید می توانید دستان خود را روی میز بگذارید ، لپ تاپ با صفحه کلید بسیار نازک احتمالاً خوب خواهد بود. ” وی افزود: میزهای منزل معمولاً چند اینچ پایین تر از میزهای اداری هستند و باعث می شود چیزی مانند سینی صفحه کلید برای برخی از افراد که از خانه کار می کنند غیرضروری باشد.

اینکه آیا میز از ارتفاع مناسبی برخوردار است ، البته نسبی است. به قد شما بستگی دارد. Hedge همچنین نکاتی در مورد استفاده از وسایل ارزان قیمت مانند حوله رول برای نگهداری کمر و بلند شدن لپ تاپ داشته است تا هر دفتر کار خانگی از نظر اقتصادی مناسب تر باشد.

به گفته هیدج ، چهار زمینه وجود دارد که می تواند توجه شما را در هنگام راه اندازی یک دفتر کارخانه ارگونومیک متمرکز کند ، اما قبل از شروع کار ، در نظر گرفتن نوع کار خود و نوع تجهیزات مورد نظر به همان اندازه مهم است.

به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ چه نوع کاری می کنید؟

برای کار به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ آیا دسکتاپ ، لپ تاپ ، تبلت دارید؟ از چند مانیتور استفاده می کنید؟ آیا اغلب به کتاب و کاغذهای فیزیکی نگاه می کنید؟ آیا لوازم جانبی دیگری مانند میکروفن یا قلم نیز وجود دارد؟

بعلاوه ، شما با این تجهیزات چه نوع کاری انجام می دهید؟ هیدج گفت: وضعیت قرارگیری فرد در حالت نشسته واقعاً بستگی به کاری دارد که با دست انجام می دهند. بنابراین قبل از اینکه تغییری ایجاد کنید ، به چگونگی گذراندن بیشتر وقت کار خود توجه کنید. آیا هر بار ساعت ها تایپ می کنید؟ آیا شما یک طراح گرافیک هستید که به ماوس یا قلم بسیار اعتماد کنید؟ اگر کاری وجود دارد که برای مدت زمان طولانی انجام می دهید ، تنظیمات خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای انجام آن کار ایمن و راحت باشد. به عنوان مثال ، اگر کاغذ فیزیکی می خوانید ، ممکن است لازم باشد یک لامپ به میز کار خود اضافه کنید.

4 حوزه تمرکز برای یک دفتر ارگونومیک

همانطور که متناسب با بدن خود تنظیمات زیادی را در اتومبیل انجام می دهید ، باید دفتر خانه خود را نیز به همان میزان خوب تنظیم کنید. در حقیقت ، وضعیت ارگونومیک مناسب برای یک دفتر کاملاً متفاوت از نشستن در اتومبیل نیست ، در حالی که پاهای شما صاف است اما پاها را دراز کرده و بدن شما عمودی نیست اما کمی به عقب متمایل است.

سر و گردن

برای اینکه گردن ، شانه ها و کمر از آسیب نباشد ، سر شما باید به صورت گردنی عمودی باشد. به گفته هیدج ، این موقعیت کمترین فشار را ایجاد می کند.

هیدج گفت: “متأسفانه ، اگر با رایانه لپ تاپ روی میز آشپزخانه کار می کنید ، صفحه نمایش خیلی پایین خواهد بود. شما گردن خود را به جلو خم خواهید کرد.”

وی افزود: برای مدت زمان کوتاه ، احتمالاً بی ضرر است. اگرچه برای یک تنظیم طولانی مدت ، نصب لپ تاپ خود را بر روی رایانه بلند کننده و استفاده از صفحه کلید و ماوس در نظر بگیرید. اگر مانیتور دارید ، برای بالا بردن سطح چشم راحت ، از کتابهایی استفاده کنید که سر و گردن شما را در آن حالت خنثی و جمع شده نگه دارد.

وضعیت دست و مچ دست

دست ها و مچ های شما باید حالت خنثی ، شبیه سر داشته باشند. بازو و دست خود را به جلو بکشید تا صاف روی میز قرار گیرند. دست ، مچ و بازو عملاً برافروخته شده است ، همان چیزی است که شما می خواهید. آنچه شما نمی خواهید لولای مچ دست است.

هیدج گفت: “اطمینان حاصل کنید که از هر دستگاه ورودی که استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از دست خود در حالت خنثی وضعیت بدن را تا بیشتر زمان ممکن استفاده کنید.” بنابراین متناسب با آن فضای کاری خود را تنظیم کنید. در صورت امکان ممکن است مجبور شوید ارتفاع میز یا صندلی را تغییر دهید ، یا صفحه کلید و ماوس خود را به شما نزدیک یا دورتر کنید.

پرچین می گوید دست ها و مچ ها را زیبا و صاف نگه دارید. بازوها نباید به پهلو یا از وسط خط میانی بدن خم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه
X